Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des IMT HilfeWikis. Bei der Nutzung vom IMT HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.Weitere Informationen

Antivirus protection for macOS

IMT HilfeWiki - das Wiki
Wechseln zu:Navigation, Suche

To keep your Mac safe from viruses and other malware, you should be aware of the following.

Security updates

Apple regularly releases security updates. These should be installed without fail.
Click on the Apple icon in the upper left corner.

Click on "About this Mac".
.
Click on "Software Update...".


Here you can view the update status of your Mac.

Your Mac is up to date - This is what it should look like.


Virus protection

macOS has an integrated virus protection, which is automatically active in the background. It consists of the following components:

  • Gatekeeper
  • Malware Removal Tool (MRT)
  • XProtect
  • XProtect Remediator


The above services do not have their own user interface. There is no easy way to check if they are working properly and are up to date with the latest software.


You should install an external virus program on your Mac. When choosing a product, you can use the frequently updated recommendations and tests of the following organizations as a guide:

Firewall

macOS has an integrated firewall. By default it is not active. We recommend to activate it. To do this, proceed as follows:

System Preferences Icon


  • Open the "System Preferences".


System Preferences


  • Click on "Security & Privacy"'.


Active firewall on macOS Big Sur.


  • Click on "Firewall" in the tabs above.
  • Click on "Enable firewall".


Info: If you enable the firewall, incoming connections can be blocked for installed programs. For security and privacy reasons, this can have advantages. However, it can also cause some installed programs to no longer function as desired.


Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: imt@uni-paderborn.de

Der Servicepoint ist aktuell im Notebook-Café zu finden

Das IMT:Notebook-Café (Raum I0.401) bietet in der vorlesungsfreien Zeit nur eingeschränkten Support und hat von Montag bis Donnerstag von 08:30 - 16:00 Uhr und Freitags von 8:30 Uhr bis 14 Uhr für Sie geöffnet geöffnet. Telefon- und E-Mailsupport erfolgt Montag bis Donnerstag von 8:30 Uhr bis 16 Uhr und Freitag von 8:30 Uhr bis 14 Uhr.


Das IMT:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell von Montag bis Donnerstag von 8:00 - 16:00 Uhr und am Freitag von 8:00 - 14:30 Uhr geöffnet.