Umhaenge-Mikrofone - Gebrauch und Desinfektion/en: Unterschied zwischen den Versionen

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Zeile 21: Zeile 21:
 
* Disinfect the neckband.
 
* Disinfect the neckband.
 
* Attach your personal wind shield on the microphone head.
 
* Attach your personal wind shield on the microphone head.
 +
* Now turn on your microphone - not before.
  
 
===After usage===
 
===After usage===

Version vom 22. Oktober 2020, 07:20 Uhr

Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Umhänge-Mikrofone - Gebrauch und Desinfektion

This article is dedicated to the use of neckband microphones in lecture halls and large seminar rooms during the corona pandemic.

Current conditions (October 2020)[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Due to sanitary reasons, the headworn microphones are not available.
  • There are only neckband microphones with personal wind shield available (see image below).
  • Personal wind shields are available at the Service Center Medien (H1.201).
    • Monday till thursday between 8 a.m. and 2 p.m.
    • Friday between 8 a.m. and 12 a.m.
    • Please call 60-2821 to make an appointment and prevent queues.
  • Teachers are responsible for hygiene regulations due to a decision of the university chair.

Follow startup procedure below[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Wash your hands thoroughly before touching any device.
  • Take your neckband microphone out of the Medienschrank.
  • Disinfect the microphone body by using a disinfection wipe – Don’t touch the microphone head on the top – Destruction possible!
  • Disinfect the neckband.
  • Attach your personal wind shield on the microphone head.
  • Now turn on your microphone - not before.

After usage[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Place your microphone in the charger.
  • Keep your personal windshield, it can be used multiple times. They are quite expensive and hard to get these times!
Umhänge-Mikrofon 01.jpg

Contact the Service Center Medien for questions (H1.201, 60-2821)


Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:


Mo-Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Telefonsupport 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:

Mo-Do Fr
08:00 - 16:00 08:00 - 14:30
Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.