Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des IMT HilfeWikis. Bei der Nutzung vom IMT HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.Weitere Informationen

Uni account: Forgot your password?

IMT HilfeWiki - das Wiki
< Uni-Account: Passwort vergessenUni-Account: Passwort vergessen/en
Wechseln zu:Navigation, Suche

The Uni-AccountDer nach der erfolgreichen Immatrikulation (Studierende) oder Anstellung (Angestellte) beim IMT erstellte Zugang. is vital for almost all online registrations at the university. You need it for your e-mails, PAUL, the administration of your account (service portal), access to network drives and much more.

It is all the more unfortunate to lose your access data, but fortunately you can quickly aquire new credentials.

For legal reasons, the IMT does not send password emails. Nevertheless, you have several ways to get a new password.

Your options

  • Show up in person
    • Bring photo ID and student ID if available.
  • Have password TAN sent by mail
    • Correct address must be on file at the Service Center.
  • Special case: guest account
    • Have a password link sent to you by your supervisor.

Set new password in person

Please show up with valid photo ID and student ID (if available) in the Notebook Café (BI1.111). During support hours, the helpdesk will be happy to provide you with the possibility to set a new password. This process takes only a few minutes.

Support hours: http://nbc.upb.de
Hotline: 05251/60-5544

Have password TAN sent by mail

Attention: This process takes several days.

Please write us a short e-mail explaining that you have forgotten your password and that it is not possible for you to come by. We will then create a password TAN and forward it to the Service Center. From there it will be sent to you by mail and will reach you in your mailbox.

Special case: Guest account

You have the option to reset your password in person or you can ask your account manager to send you a password link which will allow you to enter a new password.


Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: imt@uni-paderborn.de

Der Servicepoint ist aktuell im Notebook-Café zu finden

Das IMT:Notebook-Café (Raum I0.401) bietet in der vorlesungsfreien Zeit nur eingeschränkten Support und hat von Dienstag bis Donnerstag von 09:00 - 13:00 Uhr für Sie geöffnet geöffnet. Telefon- und E-Mailsupport erfolgt Montag bis Donnerstag von 8:30 Uhr bis 15 Uhr und Freitag von 8:30 Uhr bis 13 Uhr.


Das IMT:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell von Montag bis Donnerstag von 09:00 - 15:00 Uhr und am Freitag von 09:00 - 13:00 Uhr geöffnet.