Hybride Veranstaltungen in Seminarraeumen (ohne ZIM-Personal)/en: Unterschied zwischen den Versionen

ZIM HilfeWiki - das Wiki
(Die Seite wurde neu angelegt: „{{translated page |origin=Hybride Veranstaltungen in Seminarräumen (ohne IMT-Personal) |lang=en |translated title=Hybrid sessions in seminar rooms (without IM…“)
 
Zeile 29: Zeile 29:
 
** In Zoom: Use the screenshare option
 
** In Zoom: Use the screenshare option
 
* Option: Some conferencing solutions have the option to record your conference.
 
* Option: Some conferencing solutions have the option to record your conference.
* You can find further information in [[Digitale_Tools_fuer_die_Lehre]].
+
* You can find further information in [[Digitale_Tools_fuer_die_Lehre | Digitale Tools für die Lehre]].
 
Contact the Service Center Medien for questions (H1.201, 60-2821).
 
Contact the Service Center Medien for questions (H1.201, 60-2821).

Version vom 22. Oktober 2020, 07:05 Uhr

Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Hybride Veranstaltungen in Seminarraeumen (ohne ZIM-Personal)

Due to the enormous demand, the IMT can’t supervise hybrid sessions at the university . To offer a hybrid session in rooms with IMT media technology, you need only two things:

  • Laptop
  • Headset

Use your personal headset for your own laptop.
Below you will receive a recommendation on the use of the technique for hybrid teaching.

Getting started[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Wash your hands thoroughly before using any device.
  • Start the projector as usually.
  • Connect your headset to your laptop.
  • Connect your laptop to the projector via HDMI or VGA.

Option: Use a Bluetooth headset for free movement.

Video conference out of the seminar room[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

  • Start the video conference.
  • Choose your personal headset as microphone for the video conference.
  • Option: Activate the video camera for the conference, so the audience can see you.
    • Info: Try to stay in the spot, that the camera can see.
  • Option: Use the HDMI port as speaker output for your laptop. So the audience in your room can hear, what the people who are connected online have to say.
    • Use the chat function in the online conference. It gives you feedback without disturbance.
  • Important: To ensure that every attendee can see your slides, share them in the video conference.
    • In Big Blue Button: Use the upload function.
    • In Zoom: Use the screenshare option
  • Option: Some conferencing solutions have the option to record your conference.
  • You can find further information in Digitale Tools für die Lehre.

Contact the Service Center Medien for questions (H1.201, 60-2821).


Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:


Mo-Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00
Telefonsupport 08:30 - 16:00 08:30 - 14:00


Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell zu folgenden Zeiten geöffnet:

Mo-Do Fr
08:00 - 16:00 08:00 - 14:30
Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.